Survey on 12th Grade High School Students’ Understanding of the Concepts of Uniform Linear Motion (GLB) and Uniformly Accelerated Motion (GLBB)

Authors

  • Natalia Hutahaean Universitas Negeri Medan

DOI:

https://doi.org/10.24252/al-khazini.v4i1.42964

Keywords:

Siswa , Pemahaman konsep , Glb dan Glbb

Abstract

This research is qualitative research and the instrument in this research is a questionnaire containing statement questions about understanding the concept of GLB and GLBB material. This research aims to determine the understanding of physics concepts in class XII IPA at SMA Negeri 14 Medan on GLB and GLBB material. Based on the results of the research and discussion, it can be concluded that the understanding of physics concepts in class

Downloads

Download data is not yet available.

References

Abi, A. M., Lenamah, A. S., & Babys, U. (2022). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Matematis Siswa SMP Negeri Siso. Didactical Mathematics, 4(2), 294–301. https://doi.org/10.31949/dm.v4i2.2334

Azizah, Z., Taqwa, M. R. A., & Assalam, I. T. (2020). Analisis Pemahaman Konsep Fisika Peserta Didik Menggunakan Isntrumen Berbantukan Quizizz. Edu Sains Jurnal Pendidikan Sains & Matematika, 8(2), 1–11. https://doi.org/10.23971/eds.v8i2.1707

Erlangga, S. Y., & Susanti, S. (2022). Identifikasi Miskonsepsi Peserta Didik Menggunakan Instrumen Diagnostik Three Tier Pada Materi Gerak Lurus. Jurnal Sosial Humaniora Sigli, 5(2), 312–316. https://doi.org/10.47647/jsh.v5i2.914

Fransiska, G., Tandililing, E., & Hidayatullah, M. M. S. (2022). Analisis Pemahaman Konsep Peserta Didik Pada Materi Gerak Lurus Berubah Beraturan Di Sma. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK), 11(5). https://doi.org/10.26418/jppk.v11i5.54941

Gerak, K., Kelas, L., Sma, X. I. P. A., & Tukka, N. (n.d.). Penerapan Model Course Review Horay Untuk.

Jawaban, P., & Positif, P. (n.d.). Kisi-Kisi Kuesioner Regulasi Diri Siswa No Dimensi Indikator No . Pernyataan Positif Negatif Jumlah Rubrik Penskoran Kuesioner Regulasi diri DIUJICOBAKAN A . Identitas Siswa Nama B . Petunjuk Pengisian Kuisioner 1 . Kuisioner ini terdiri dari 35 pernyataa.

Mayasari, D., & Habeahan, N. L. S. (2021). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Siswa Dalam Menyelesaikan Soal Cerita Matematika. AKSIOMA: Jurnal Program Studi Pendidikan Matematika, 10(1), 252. https://doi.org/10.24127/ajpm.v10i1.3265

Nurfajriyah, A. (2022). Analisis Kesulitan Peserta Didik dalam Memahami Konsep Fisika Ditinjau Berdasarkan Tahap Penyelesaian Soal.

Riwanto, D., Azis, A., & Arafah, K. (2019). Analisis Pemahaman Konsep Peserta Didik Dalam Menyelesaikan Soal-Soal Fisika Kelas X Mia Sma Negeri 3 Soppeng. Jurnal Sains Dan Pendidikan Fisika, 15(2), 23–31. https://doi.org/10.35580/jspf.v15i2.11033

Rose Amanda Puri, P., & Riki Perdana. (2023). Analisis Kemampuan Pemahaman Konsep Fisika Peserta Didik SMA Di Bantul Pada Materi Fluida Statis Dan Upaya Peningkatannya Melalui Model Pembelajaran Visualization Auditory Kinesthetic. MAGNETON: Jurnal Inovasi Pembelajaran Fisika UNWIRA, 1(2), 93–101. https://doi.org/10.30822/magneton.v1i2.2463

Septiningkasih, F., Kurniawan, E. S., & Ngazizah, N. (2012). Peningkatan pemahaman siswa pada pokok bahasan gerak lurus dengan pemanfaatan kit mekanika siswa kelas VII SMP PGRI 1 Klirong tahun pelajaran 2011/2012. Jurnal Berkala Pendidikan Fisika, 1(1), 11–15.

Setyantini, W. T., Rahardjo, D. T., & Suharno, S. (2022). Analisis Pemahaman Konsep menggunakan Certainty of Response Index (CRI) pada Materi Gerak Lurus. Jurnal Materi Dan Pembelajaran Fisika, 12(2), 56. https://doi.org/10.20961/jmpf.v12i2.60666

Published

2024-07-31

How to Cite

Natalia Hutahaean. (2024). Survey on 12th Grade High School Students’ Understanding of the Concepts of Uniform Linear Motion (GLB) and Uniformly Accelerated Motion (GLBB). Al-Khazini: Jurnal Pendidikan Fisika, 4(1), 35–42. https://doi.org/10.24252/al-khazini.v4i1.42964

Issue

Section

Artikel